Nie ma jak Warszawa…

DSC 1796

Pierwsze dwa dni października dla uczniów klasy I Th i IV Tżh upłynęły w miłej wycieczkowej atmosferze. Najmłodsza i najstarsza młodzież Zespołu Szkół im. C. K. Norwida w Świdniku poznawała uroki stolicy naszego kraju. Stare miasto i jego zbytki: Zamek Królewski, Barbakan, Rynek Starego Miasta, Kolumna Zygmunta III Wazy, ale także Stadion Narodowy i budynki nowoczesnych ekskluzywnych hoteli Warszawy.
Wyjazd ten wiele nas nauczył, pomógł poznać trochę historii, inne realia wielkiego miasta, ale także zgłębić tajniki zawodowe odpowiedzialnego zawodu hotelarza.

Dla techników żywienia ciekawym doznaniem była „Pizza z podwójnym serem”… :), a dla hotelarzy wyjątkowa wizyta w hotelu JM Town, bardzo praktyczna i niezwykle miła dzięki dyrektorowi, który z pasją pokazał nam każdy zakątek swojego drugiego domu.
Odwiedziliśmy Muzeum Państwowego Instytutu Geologicznego, gdzie obejrzeliśmy unikatowe zbiory sprzed tysięcy lat. Byliśmy w Klubie płetwonurków i zwiedziliśmy Muzeum Nurkowania. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób porozumiewać się pod wodą, mogliśmy obejrzeć stroje płetwonurków z poprzedniej epoki i sprzęt, który robił niesamowite wrażenie.
Wieczorny spacer po mieście odkrył piękne iluminacje świetlne, a młodzież nie dała się zgubić…
Pogoda nie była naszym sprzymierzeńcem i chłód dawał się we znaki tak jak brak Wi- Fi w pokoju… Złote tarasy jednak wynagrodziły wszelkie niedogody i zadowoleni wróciliśmy do naszego poczciwego Norwida.
Integracja była udana - „Pierwszaki” mają nowych starszych kolegów, którzy przy nich mogli poczuć się trochę młodziej…